Tegenwoordig is data overal vandaan te halen. Steeds gemakkelijker kan er inzicht verkregen worden in doelgroepen. Niet alleen ten behoeve van online marketing uitingen blijkt, maar ook om bijvoorbeeld de verzekering in kaart te brengen die het beste bij jou past, volgens de verzekeraar

Minder fouten = meer korting

De nieuwe trend onder autoverzekeringen betreft het in kaart brengen van de rijstijl van de klanten. Hoe ga jij met de auto om en hoe ga je met anderen in het verkeer om? Dat is interessante informatie. Door middel van een rijstijlstick of rijstijlapp kan dit gemeten worden. Hoe minder fouten er worden gemeten via deze apparaten, hoe meer korting je krijg op de autoverzekering.

Wat is goed rijgedrag?

Goed rijgedrag is natuurlijk voor iedereen verschillend. Toch kunnen we wel vaststellen dat bepaald rijgedrag absoluut niet gewenst is. Denk bijvoorbeeld aan het opsteken van je middelvinger, bumperkleven, te hard rijden of fout parkeren. Goed rijgedrag is meestal veilig rijgedrag. Je blijft rustig, houdt rekening met anderen en nog belangrijker: je houdt je aan de verkeersregels.

Hoe betrouwbaar is dat eigenlijk?

Er worden vraagtekens gezet bij deze werkwijze, met name door de consumentenbond. Er worden namelijk erg veel gegevens aangevraagd door deze apparaten en het is nog niet compleet inzichtelijk gemaakt wat er precies met deze gegevens wordt gedaan. Dat is natuurlijk niet een heel prettige gedachte. Daarnaast kan de premie die wordt berekend nog steeds hoger uitvallen dan de prijs van een verzekering bij een andere/concurrerende verzekeraar. Het is daarom belangrijk dat je zelf goed je onderzoek doet naar een autoverzekering. Zelf je autoverzekering berekenen is daarom nooit verkeerd om te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Anti-spam verificatie *